25. november 2015

MENS VI VENTER....

Nei da, jeg tenker ikke på å vente på julen, men på at jeg holder på å skrive et nytt innlegg om hageplanlegging. Vi har fått god del tilbakemeldinger på det forrige blogginnlegget, om hageplanlegging, både kommentarer og mailer. Kanskje ikke så mange kommentarer som vi hadde trodd, men det virker i hvert fall som at de som har orket å lese det lange innlegget har fått mye ut av det.

 Blant tilbakemeldingene var det også noen oppfordringer om jeg kunne skrive mer om dette temaet, og til og med en forespørsel om jeg kunne komme og holde et foredrag om det. Det siste har jeg litt nølende takket ja til, og nå holder jeg på å skrive på et nytt innlegg om temaet hageplanlegging. Det tar bare litt tid å samle alle tankene og erfaringene.....

 I mellomtiden kan du imidlertid få se et bilde av Eirins siste strikkeri: En selvkomponert genser i færøysk ullgarn
.
 Her er det både kontraster og rytme! Det gjelder både genseren og modellen !

Vi benytter også anledningen til å informere om at siden GALLERIET i menylinjen under bloggens "forsidebilde", nylig har blitt oppdatert med mye nytt stoff. Dersom du er en av de som likte innlegget om hageplanlegging, design og utforming, så kan det hende du også vil like siden GALLERIET, som bl.a. inneholder foto av bilder og keramikk som jeg (Lars) har laget opp gjennom årene, samt en CV over utdannelse og utstillinger.

Kulltegning, med motiv fra Åkerøya på vannet Lyseren i Enebakk. Lars Bjerke 1996. 

"Hustavle", akrylmaling på plate, Lars Bjerke 2015.

Vi har inntrykk av at mange som følger med på innleggene på bloggen vår, ikke er klar over at den har en menylinje med flere ulike sider: SLIK ER HAGEN, SLIK BLE DEN TIL, ÅPEN HAGE,  osv. Ta en titt på disse sidene om du vil, og skriv gjerne en kommentar - helst på dagboksiden/forsiden. Så blir det flere praktiske tips om hageplanlegging om ikke så mange dager. Det er jo fint å bruke vintermånedene til å planlegge vårens prosjekter og gjøremål i hagen.

Oljemaling på lerret, "Snart vår", Lars Bjerke 1994. 

Kreativ ventehilsen fra Eirin og Lars

16 kommentarer:

  1. Timingen kunde inte vara bättre! Ska i vinter planera anläggning av plantering på en ganska stor och lite besvärlig yta -jag kommer att lusläsa varje rad om detta här hos dig! Tack på förhand!
    Allt gott!/Laila

    SvarSlett
    Svar
    1. Hyggelig å høre fra deg igjen :-) Og at timingen var bra. Du får luslesa det forrige innlegget vårt også, hvis det da ikke er det du henviser til.
      Spennende med bygging av orangeri, det ser supert ut.:-)
      Ha en fin helg.

      Slett
  2. Hei!
    Kjempefin genser du har strikket Eirin. Likte veldig godt Hustavle.
    Ha det så godt mens vi venter! Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk. Det blir litt mer innesysler nå, Lars spiller og maler, mens jeg strikker.
      Nå er det bare vintertildekking som står igjen.
      Ha en fin helg.:-)

      Slett
  3. Hei Eirin og Lars.
    Det var litt av et blogginlegg dere lanserte forrige gang! Der var det nok materiale til 10 blogginlegg :-)
    Jeg har måttet lese det et par ganger nå. Masse kloke tanker og god fremgangsmåte å planlegge en hage på. Jeg må inrømme at jeg nok har vært mer amatør når jeg har utarbeidet mine hager. Lite planlegging, mye impulskjøp, samt lettvinte løsninger rundt problemområder i hagen har nok vært de tydeligste kjennetegnene på min fremgangsmåte... Nå ser jeg mer og mer behovet av en plan, så jeg leser alle slike innlegg med stor interresse og noterer flittig :-)
    Jeg ser frem til neste innlegg.

    Ha en fortsatt fin dag
    Stein

    SvarSlett
    Svar
    1. Fint at du likte det !
      Det har nok vært en del impulskjøp her også, og mye som er gjort et par ganger, og planter som har blitt flyttet på, og ting har endret seg underveis, men vi har nok hatt en helhetsplan :-) og..hagen er nok blitt en større hobby enn den var i starten.
      Ha en fin helg.

      Slett
  4. Flott genser, og nydelig tegning og hustavle! Dere er virkelig dyktige ☺

    SvarSlett
    Svar
    1. Vinter betyr for oss : tid til å strikke og male, som er hyggelig i vintermørket :-)
      Ha en fin helg.

      Slett
  5. Det var mycket spännande läsning! Kikade också in på de olika menyerna och en tanke slår mig när jag ser alla bilder på er trädgård. Den är lika vacker året runt! Mitt hjärta började klappa lite extra för vinterbilderna, och det är konstigt för jag gillar inte ens vintern. Mycket bra gjort!
    Ha en fin helg!
    Titti

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk ! Det har nok vært noe av målet vårt, og nå som det er så mørkt/vått og nesten trist, er det deilig med hagebelysningen :-)
      Eirin

      Slett
  6. En guldgruva, det är vad du är! Läser och tar till mig och hoppas att så småningom få godkänt av mästarinnan!
    Allt gott!/Laila

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk ! Det er nok Lars som som er "arkitekten", men vi jobber bra sammen :-)
      Kommer til å følge spent med på orangeriet.
      Eirin

      Slett
  7. Det er bestandig koselig og komme innom bloggen deres og lese innleggene her :)
    Takk for kommetar på bloggen min.
    Må bare si at vi ikke har en eneste liten snøflekk her vi bor i Skjomen, og æ håper indelig vi kan få hvit jul :)
    Så kan vi kansje oppleve en kjøretur med hestene som det siste bilde på innlegget mitt ;)
    Ha en fortsatt fin advent.

    Lisbeth :O)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for hyggelig hilsen.
      Håper dere får snø ! Her ser det absolutt ikke slik ut, men litt sol hadde vært fint. Og.. det gir jo litt stemning med hagebelysning på denne tiden, så vi nyter det.
      Ha en fortsatt in førjulstid :-)f

      Slett
  8. Nu har jag besökt ert galleri och oj vilken mångsidig konstnär Lars är! Mina favoriter är 15-sekunderskrokierna (där testas en mästare!), keramiken, särskilt rakuföremålen och den häftiga vinkeln i hans stilleben! Min man är också arkitekt, gillar att måla akvarell och diggar jazz – jag tror att han och Lars skulle ha utbyte av varandra. Tyvärr ser jag att ni inte tar emot kunder med hund i er gästlägenhet, annars skulle jag kunna tänka mig att komma på några dagars besök hos er!
    Allt gott!/Laila

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for hyggelig kommentar :-)
      Vi føler spent med på bloggen din.
      Nyt førjulstiden.

      Slett