9. april 2016

NYKOMMERE i HAGEN DENNE VÅREN...


Dagens ferskeste nyhet...

Fra en venninne fikk vi i går denne vakre julerosen... 

...og disse tre snøklokkene (som vi ikke har funnet navnet på enda....) Eirin sier det er tre forskjellige, men jeg "skulle nok gått til Synsam".





Nå gjenstår det bare å finne ledige plasser.... 

Vi fikk også disse plantene av henne:
Cordialis, rosa
Galanthus,nivalis pleniflorus «Flora Pleno» (Snøklokke)
Galnthus Plcatus «Diggorm» (Snøklokke)
Epiactis palustis (Orcide)
Erytronium sibiricum (Hundetann)
Eranthis 


Noen nettkjøpte nykommere er også innvilget oppholdstillatelse, og skal slå røtter så snart vi finner egnede plasser til dem:

Hemerocalis "Sabine Bauer"
Hemerocallis "On and On"
 Geranium "Pink Penny"
Geranium "Plenum"
Sidalcea "Little Princess"
Phlox penic "Younique Cerice"
Iris s."Dance Ballerina Dance"
Iris sib. "Pink Parfeit"
Ranunculus "Red"
Rose "eue for You"
Rose "Speelwark"
Rose "Arstrid G. von Hardenberg

Kjapp lørdagshilsen fra 
Eirin og Lars


19 kommentarer:

  1. Oj så många nykomlingar! Har ni plats kvar att sätta dem på, av era fotografier att döma är det "fullsatt" redan!
    Fortsatt trevlig helg
    Laila
    PS Jag tror Eirin har rätt, åtminstone ser de två på sista bilden ganska olika ut!

    SvarSlett
    Svar
    1. Så nydelig den julerosen var! Snøklokke nr 2 var ukjent for meg, den har jeg ikke sett maken til. Men fine var de alle tre! Ha en riktig god helg :)

      Slett
    2. Hei Laila !
      Det er alltid litt plass innimellom :-)
      Og, jeg er sikker på at det er tre forskjellige.
      Eiin.

      Slett
    3. Hei Inger Johanne.
      Får navnene etterhvert, men, nok en ny "dilla"
      Eirin

      Slett
  2. Nydelig julerose, og flotte snøklokker! De fylte er så fine :)

    God helg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Farlig å ha hage :-)
      Lett å få litt "dilla" på planter. Nå er det snøklokker og juleroser for meg.
      Eirin.

      Slett
  3. Gratulerer til både fine gaver og innkjøp! Forrige helg plantet jeg mine nye Primulaer som jeg kjøpte i mars - det var en deilig følelse å sette spaden i jorden igjen!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk. Utrolig deilig å være igang igjen i hagen :-)

      Slett
  4. Hei Eirin og Lars

    Super spændende nye ting - rosen "Eyes for You" er en af de nye Hulthemia hybridder:)

    Ha en dejlig søndag

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk. Vi er spent på hvordan det vil gå med roser, men vi prøver.
      Har et par som ikke greide vinteren, så vi prøver noen nye :-)

      Slett
  5. Fin Julros och snödroppar, och en lång lista på inköp. Fina liljor och rosen Eye for You är så fin.
    Ha en skön söndag /Marika

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk. Ja, nå er det bare å sette igang å plante :-)

      Slett
  6. Hei!
    Så flotte gaver dere har fått. Jeg er veldig glad i snøklokker.
    Sola skinte i stad, men nå har det skyet til. Det er spådd sol så nå føler jeg meg snytt.
    God søndag! Anne

    SvarSlett
    Svar
    1. Følte oss litt snytt her også på søndag. Men vi er jo pensjonister, så vi nyter sola nå.:-)

      Slett
  7. Flotte snøklokker og juleroser! Og her er det bare å glede seg over alle de nyinnkjøpte godbitene :-). Håper å se bilder av dem senere! Ha en fin søndagskveld!

    SvarSlett
    Svar
    1. Vi gleder oss over "godbitene", og til å få plantet alt ut.
      Nyt vårdagene:-)

      Slett
  8. Heisann.... elsker juleroser og peoner. Min burgunder julerose hadde jeg bare tilbake en sesong, så forsvant den igjen. Kanskje jeg får prøve igjen! Har jeg heldigvis to nydelige hvite varianter. Får se hvor mange ganger hyasintene kommer tilbake....
    Riktig go´hælj ;:OD)

    SvarSlett
    Svar
    1. Juleroser er vakre ! Vi har også fått sansen for trepeoner, det er bare det å få plass til nye planter...
      Ha en fortsatt fin helg:-)

      Slett
  9. Så mye spennede som flytter inn hos dere. Ha en tipp topp hageuke.

    SvarSlett