26. august 2016

KORT SAGT: PLUTSELIG BARE SKJER DET....

Plutselig bare skjer det. Knoppene på denne rosen har begynt å springe ut, og i dag var den første av dem helt åpen. På tross av at jeg er ganske slått ut, og - etter fire dager med feber, rennende nese og såre øyne - nettopp har kommet hjem fra fastlegen, med resept og diagnose: lungebetennelse, måtte jeg bare ned i hagen og  knipse et par bilder av denne skjønnheten som vi plantet i vår.





Gartnerinnen - eller pasienten som hun har blitt omtalt som i det siste, måtte nøye seg med å beskue herligheten gjennom kikkert fra sin faste plass på terrassen, siden hjelpepleieren ikke lenger var kapabel til å bringe henne ned i hagen i rullestol. Vel, kanskje ned, men helt sikkert ikke opp igjen, da det er forholdsvis bratt.

Kikkert-live var hvert fall litt variasjon til vakre bilder i hageblader.

Plutselig skjedde det også noe på vei hjem fra legen i dag. Dette paret stod i veikanten og viftet til meg med ørene i det jeg kom kjørende. Flaks at jeg hadde kameraet liggende ved siden av meg, så jeg også fikk knipset denne herligheten. Konge i skogen - men fiende i hagen.

Hilsen fra to utålmodige hageentusiaster med  absolutt ufrivillig pause..., som takker for alle hyggelige kommentarer i det siste.
Eirin og Lars

8 kommentarer:

  1. Stackars er, båda utslagna! Hoppas att det går över fort för din del, inser att det kommer att ta mycket längre tid för Eirin innan hon kan skutta omkring och ta hand om era planteringar igen.
    Praktfull ros, Den liknar vår peace-ros som blommat oavbrutet i växthuset sedan maj - på friland skulle den nog inte klara sig här.
    God bättring!
    Laila

    SvarSlett
  2. Flotte motiver, og hvor er det synd for Eirin, at hun ikke kan komme ud og nyde jeres fælles have.

    SvarSlett
  3. Godt du havde kameraet med, god bedring til jer begge.

    SvarSlett
  4. Hei Eirin og Lars

    Flot rose med et lækkert netværk.

    God bedring til jer begge to!

    Ha en dejlig weekend

    SvarSlett
  5. God Morgon!
    Det var en fin ros, och fin bild på älgarna. Har inte kommit så nära dem någon gång. Krya på er hälsningar/Marika.

    SvarSlett
  6. Hei på dere!
    Jeg har gått på dem noen ganger i skogen og i hagen. En vinter var det mange groper i snøen i hagen med hår fra elg. De hadde rett og slett overnatta. Flere av dem på terrassen. Ja, de ødelegger, flerrer av bark.
    Nydelig rose.
    God bedring til dere begge! Nå er det nok med elende. Anne

    SvarSlett
  7. Så hyggelig med overraskelser, og spesielt en så nydelig rose! Kikkerthaging har jeg ikke sett før, hehe. Ønsker deg god bedring!

    SvarSlett
  8. Så flott rose! Men at dere skulle bli så dårlige begge to denne sommeren er rett og slett trist å høre. Ønsker dere begge god bedring!

    SvarSlett